måndag 3 november 2008

Soulja & Kingston

























Soulja Boy alltså! Han är allt vad hatarna avskyr med dagens hiphop sammanfattat i en och samma glada kille. Klart det svider lite när en tonårig smilfink knäpper ihop låtar på datorn som pumpar in så snuskigt mycket pengar att han kan sitta och snyta sig i dem. Det har han min totala respekt för. Klart att det är nonsens men vad spelar det för roll? Har man suttit och deppat till Z-Ro en hel eftermiddag så kan man behöva lita catchy snaprap att koppla av med. Senaste låten Yamaha Mama är skitbra och första singeln Turn my swag on som kom i somras har vuxitt en del på mig sen videon kom förra veckan.


Låtarna finns numera här




























Sean Kingston är en annan sån kille som man kanske inte maxar i sin strandstereo. Eller så gör man det och har någon hogg till polare som sitter och surar över saken. Själv är jag ändå ganska svag för hans lightpatois och knubbiga bebishuvud. Förutom den sköna hooken på Yamaha Mama har det väl inte direkt kommit något som jag svettats nämnvärt över på det senaste. Lägger upp två låtar som ni kan få hata på när jag ändå är igång .



Inga kommentarer: