måndag 6 oktober 2008

Veckans Fade





Igår hade jag tänkt skriva ett par rader om KB da Kidnappa och hans äckliga gula orm. Därmed hade temat Texas varit utagerat för en tid framöver och jag hade kunnat ägna mig åt andra saker. Louissiana till exempel, där finns det mycket jag funderat på. Är Lil Boosie söderns bästa rappare och varför är då hans nya mixtape så jävla trisst? Vad händer i stallet på Lil Waynes label Young Money? Hur går det med Hot Boys återförening? Sitter lilla Turk i fängelse eller vad? Varför bryr sig ingen om Young Bleed? Det är saker jag funderat på.

Jag har också en massa kladdiga utkast till en hyllningstext till Teddy Riley och New Jack eran i någon byrålåda. Dessutom så var det den där texten om varför Roger Troutman är en av de viktigaste anledningarna till varför modern Hiphop och RnB låter som den gör. Förra veckan nämnde Karolina Ramqvist en kommande krönika om den nya vågen av oralsexrap som det vore kul att ljudsätta. Någon nämnde Spice 1 och hans misslyckade toastarambitioner och jag tänkte skriva något om influenserna som den stenhårda tidiga 90-talsdancehallen hade på amerikansk gangstarap 89 - 94.

Sen har jag en hög med sleezy RnB som jag bara sover på och ett mixape med några av de grymmaste låtarna ur Static Majors karriär.

Det mesta lär väl dyka upp här de närmaste veckorna. Om någon längtar speciellt efter något så är det bara att hojta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den där 'Down on yo knees lika a top notch hoe' med Dj Unk Pimp C Three 6 m fl vrålekar i mitt huvud dygnet runt. Är den låten bra eller dålig egentligen?
Frje83

Petter417 sa...

jag längtar efter ett inlägg om lil boosie. ja tycker han e fet men ja har aldrig riktigt lyssnat in mig, så ett inlägg om honom skulle säkert knuffa in mig på rätt bana!

annars låter allt de andra också top notch

Space Hogg sa...

Mc Freiht

Jag tycker den är skitbra, lägger upp den här så får du avgöra själv. Det är nog remixen över Dreams Shawty du tänker på.

Fete Pete

Boosie är en personlig favorit. han har en sjukt skruvad röst och ett svintight flow, dessutom en soulig stil som är i paritet med 2pac när han är som bäst. Killen behöver rätt produktioner bara. Jag lägger upp en tung Boosie samling snart.

Anton Hultberg Hansen sa...

Butchrapparen Cleva Thoughts är bra på att leverera riktigt råa oralsexskildringar (queera sådana)

http://www.myspace.com/iecampdasquadpage2