lördag 20 september 2008

Bust the windows




Det hände mig något märkligt för en liten stund sedan. Jag hade precis diskat och satt mig ner för att koppla av med en muffin och ett glas mjölk. Jag fick för mig att lyssna på en ny skiva som läckt för ett par dagar sedan med en tjej som heter Jazmine Sullivan. Hon har visst någon stor hit, en video med Missy Elliot och promotas flitigt av Sony/BMG. Hursomhelst jag sätter på skivan och börjar äta på muffinen när jag plötsligt känner mig helt konstig. Det hugger till inombords, huvudet blir tungt och ögonen börjar vattnas som när man skalar en lök. Jag förstår ingenting, undersöker min muffin tills jag upptäcker att det är musiken som fått mig att må så här. Jag har varit med om det förut men kan inte minnas när det hände sist. Ganska obehagligt eller hur?

Jag kan inte riktigt avgöra om det är en bra skiva eller inte men hon har en viss kvalité som sångare som åtminstone fick mig att bli helt fucked för en stund. Det händer inte så ofta.

Jazmine Sullivan - Bust the windows
Jazmine Sullivan - My foolish heart

Inga kommentarer: