fredag 12 september 2008

Easy Squeeze


Atozzio (th) är en ung kille från Florida som har blivit en av mina absoluta favoritsångare det senaste året. Han har inte släppt sin debut ännu men är signad till producenten Rodney Jerkins Darkchild-label och har gjort sig ett namn som en av branschens mest lovande låtskrivare.

Hursomhelst han har en ljus och fin röst som jag gillar att lyssna på. Den är väldigt mjuk och len men ändå kraftfull på ett härligt sätt. No homo.

I dont luv you är en relativt ny låt som riktar sig till den där efterhängsna tjejen som inte fattar att Atozzio bara latjade med henne, i själva verket är han ju som pistolen i hölstret med sin vanliga tjej.

Atozzio - I dont luv you Obs Ny länk nedanför

Range Rover är en soft men lite fånig låt som handlar om att dra in cash och kunna köpa sig sin första egna bil, en Range Rover såklart, att köra runt i hooden med.

Atozzio feat I-15 - Range rover
Obs Ny länk nedanför

I-15 som Atozzio teamar upp med har släppt en annan låt nyligen som jag gillar. I Drug of Choice liknas tjejen vid alla sköna droger som killarna gillar softa ner på. Your my swishasweet, purple codein osv. When Im with you its whatever, I wont stop until Im stoned crazy high, take me away to paradise. Den där stilen.

I-15 - Drug of Choice


När jag är inne på det här spåret så kan jag lika gärna slänga upp lite andra easysqueesing boybandlåtar. Snuskiga Pleasure P, den fd ledsångaren från Pretty Rickie, har gjort en bra låt om att han är tjejens boyfriend no 2. Den första killen vet inte riktigt vad han pysslar med, Pleasure P däremot slänger upp henne på diverse möblemang, fotar henne med kameran och gör allt det där som tjejer förmodligen tycker är soft.

Pleasure P - Boyfriend no 2
Obs Ny länk nedanför

Vad som händer med Ushers projekt One Chance har jag ingen aning om men gruppens sångare Rob släpper ur sig grymma låtar precis hela tiden. Här en Black Sox producerad låt om att hitta tjejen nummer ett. Helt ointressant och värdelös text men vad spelar det för roll egentligen? Det är en skön låt hursomhelst.

Rob (of one chance) - My Love Obs Ny länk nedanför


Ny Länk!!



Trevlig helg

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA! då får man äran att skriva första kommentaren! så jävla bra blogg!!!!!!!!!!!!!!!!! var fan hittar du allt?

MVh Mr . Anyonmouse

Soulie sa...

Tack så mkt!
Jag tycker att RNB killar är för mycket nu för tiden. För smöriga helt enkelt, tycker dock att Trey Songz och One chance fortfarande kan sin grej medan Usher bara blir jobbig att lyssna på. Alla låtar är så sega och han låter så hearbroken att jag tycker synd om honom. Jag vill krama honom och säga att världen faktiskt inte går under pga av en tjej haha :D Peace! Nice blogg btw!