tisdag 18 november 2008

Loved by few






















Lil Keke har släppt en av årets skivor. Lil Wayne och besvikelsen över Dedication 3 känns som ett dåligt skämt i jämförelse.

Skivan är så hård att jag måste smälta den lite innan jag kan säga något mer. Det handlar i alla fall om en episk upplevelse som bör upplevas som helhet. Jag lägger därför bara upp den redan gamla men samtidigt enorma singeln Im A G. Avgör själv vilken version som är bäst.

Lil Keke feat. Birdman - Im A G (album)

Lil Keke feat. Scarface - Im a G (remix)

Lil Keke feat. Chalie Boy - Im A G (remix)

3 kommentarer:

Unknown sa...

I got the joystick, you got the playstation

JB sa...

Okej skiva, nådde inte riktigt upp till mina förväntningar efter 3års väntan. Finns en del tunga låtar men lite för många rnb hooks för min smak.

4 doors and coupes har dock varit på repeat senaste dagarna! Han borde bytt ut vissa tråkiga låtar med Im a G remixerna hehe, riktigt bra! Lite synd att han inte hade några SUC features också.

Space Hogg sa...

Folk verkar överlag vara rätt så besvikna. Man saknar ju helt klart låtar med suc men det ska tydligen komma 4 låtar till via I-tunes där åtminstone pokey är med.

14. Chunk Up The Deuce (featuring Paul Wall, and UGK)
15. Sick Of This Shit (featuring Big Pokey)
16. See Me Rollin (featuring Paul Wall)
17. Fuck The Dumb Shit (featuring Bun B)

Personligen är jag inte besviken, albumet är tight, slutgiltigt omdöme får läggas när resten av låtarna dyker upp.